Vrouw en Zwangerschap
Therapie voor zwangere vrouwen en moeders

Zwangerschap

Bowen therapie tezamen met Emmett therapie kan ook bij zwangerschap een belangrijke bijdrage leveren aan je gezondheid en welzijn. Het helpt te ontspannen gedurende de gehele periode en om beter in balans te blijven. Veel voorkomende zwangerschapsongemakken kunnen eenvoudig en op een milde manier worden verlicht. Zwangerschapsklachten als rugpijn, bekkenpijn, een pijnlijk stuitje, onrustige benen, een moeizame stoelgang, kortademigheid, maagzuur, slecht slapen, onrust en stress verdwijnen of verminderen vaak.

Bevalling
Bowen therapie kan bijdragen aan het verbeteren van je conditie. Dit kan een positieve invloed hebben op je bevalling, zowel voor jouw als moeder als voor je baby.

Overtijd
Ben je na de uitgerekende datum nog zwanger, dan kan met Bowen therapie de bevalling mogelijk alsnog spontaan op gang komen.

Preventie
Na de bevalling helpt behandeling preventief om eventuele klachten te voorkomen en om het lichaam meer in balans te brengen. De bevalling heeft een flinke belasting voor je lichaam gegeven, daarom is ondersteuning prettig.

Klachten
Heb je klachten na de bevalling, dan kan behandeling het herstel bevorderen. Het kan helpen bij herstel van houding, lage rugpijnen, borstontstekingen, hormonale klachten, ongerustheidsgevoelens en postnatale depressie.

Behandeling
Tijdens de behandeling is het mogelijk om op de zij te liggen (m.b.v. comfortabel Body-cushion) of om te blijven zitten. Zodoende is het zeer geschikt bij zwangerschap.

Bowen therapie kan helpen of verlichten voor, tijdens en na de zwangerschap bij:

Voor de zwangerschap
- Reguleren van de menstruatie
- Bevorderen van het zwanger worden

Tijdens de zwangerschap
- Rugpijn
- Bekkenpijn
- Een pijnlijk stuitje
- Onrustige benen
- Een moeizame stoelgang
- Kortademigheid
- Maagzuur